Signeringar

02.12.2015 10:11

Ett sätt för oss okända författare att visa upp våra böcker är att vara ute bland folk och signera, i matbutiker, på marknader, köpcenter mm. Det är för det mesta mycket givande och innebär oftast också att man får många spontana och trevliga samtal (och så får man lära sig hitta i butikerna- det blir nämligen även en del frågor om var mjölken finns tex).

På vissa signeringsställen blir man väldigt väl mottagen och det är förberett med stora skyltar, de har annonserat i förväg, fixat med bord, duk och kanske godisskål. På andra ställen vet personalen knappt om att man ska komma, men det brukar lösa sig till slut ändå.

Ibland säljer man mycket och ibland väldigt lite, men säljer man lite behöver man inte bli så besviken ändå tycker jag,  det är ju ändå ett bra tillfälle att visa upp sina böcker och nästa gång kanske de som sett din bok vill köpa den, eller nästnästnästagång.

 Verkligen roligt är när läsare som köpt första Anna Tiziannaboken återkommer och vill ha den nya och har följt mig här eller på facebook eller i tidningen och vet att jag ska signera där eller där. Det har hänt mig ett par gånger och jag blir väldigt överraskad och himla glad för det./Emma