Ny bok, nytt manus och tack till Språkrådet

30.11.2015 09:33

I förra veckan kom då äntligen nya boken Jag lovar. På hedersord!. Jag skriver äntligen eftersom leveransen dröjde över en vecka mer än planerat-och när man väntar på sin bok ja, då räknar man ner varje timme,men egentligen har allt annat gått ovanligt snabbt med den här boken från det att jag fick utgivningsbesked. Lika spännande som vanligt var det att öppna leveranslådan och mycket glädjande att se att den var fin. I helgen fick den sina första läsare- jag ser fram emot att få recensioner och kommentarer på den.

I förra veckan blev jag äntligen klar med manuset till tredje Anna Tiziannaboken och det känns så skönt. Skrivprocessen med den har varit lite annorlunda än med de två tidigare, det har kommit många saker emellan så ibland har den fått ligga orörd i långa perioder. Men nu känns det väldigt bra och jag tror att det blir en fin bok av den med.

Jag måste bara tipsa om vilken god hjälp man kan få från Språkrådet. De är verkligen hjälpsamma och även supersnabba med att svara. Om jag har suttit och hängt upp mig på ett ord, ex huruvida simsalabim ska stå hopskrivet eller ej, så mailar jag frågan och får oftast svar inom några timmar, ibland direkt. Väldigt värdefullt, stort tack för det!/Emma