Lektörsläsning, Spaniensemester och nya boken

17.06.2015 12:45

Idag satte jag tänderna i ett nytt manus som jag ska lektörsläsa åt ett förlag. Det är ett omfattande ungdomsmanus på över 300 A4sidor så det kommer att ta lite tid att läsa eftersom jag åker till Madrid på fredag och därefter till Cuenca och Malaga. Men, mellan alla släkt- och vänskapsträffar, bröllopfirande, paellamumsande och pooldopp kommer jag att sitta och läsa under mitt parasoll så det blir toppenkul.


Nu är vi verkligen i sluttampen av arbetet med Anna Tizianna - På viktigt uppdrag i New York. Alla bilder är äntligen inlämnade av Josephine (illustratören) och jag har satt in dem i en manusskiss så att Sandra (på förlaget) lättare kan se var de bör sitta. Sedan ska manuset sättas i en tryckfärdig fil och så är det lite pul med omslag, baksidetext etc. Ja, det blir ju alltid mer fixande och pulande än man tror såhär i slutet. Men snart så:).Jag har redan ett par signeringar inbokade i höst så det är roligt./Emma

Tjock hög med manuspapper att lektörsläsa.