Hej då 2015-hej 2016

29.12.2015 12:49

Nyårsafton har alltid känts symboliskt betydande för mig. Man säger hej då och tack till allt som varit med det gamla året och välkomnar det nya året med nyfikenhet och spänning. Det nya året är som ett oskrivet blad, vad kommer att ske detta år? undrar man. Fast på en del sätt är det inte alls ett oskrivet blad- man sår genom åren, både vad gäller karriären, relationer, hälsan mm och sedan skördar man, ibland flera år efteråt. Så man vet ju inte riktigt hur skörden blir just det eller det året. Man ska ha lite tur med-med väder och vind och sådant. En del rår man inte för alls och det brukar ju komma både trevliga och mindre trevliga överaskningar under ett år.


2015 var ett ganska dramatiskt år för oss- det var mycket upp och det var en hel del ner, men som tur är minns man oftare det som varit bra.


Nästa år vet jag inte mycket om just nu, annat än att jag startar upp min enskilda firma där jag kommer erbjuda skrivhjälp, lektörsläsning mm. och fortsätta skriva manus.  Jag vet också att jag under början på året kommer att jobba med ett barnboksmanus som blivit antaget (inga kontrakt påskrivna än så därför nämner jag inga namn på vare sig förlag eller manus). Jag är så glad för det och tycker att det ska bli spännande att arbeta med det förlaget. Fast boken kommer inte förrän våren 2017 så det är lång framförhållning:). Olika förlag har ju lite olika arbetssätt och det är berikande att få prova flera tycker jag. En del manus passar bättre på vissa förlag än andra så därför faller det ju sig naturligt att man ibland söker samarbete med fler än ett.


Gott nytt år läsare!-om jag nu har någon.

(jag gör inte reklam för den här bloggen då mitt bloggande fortfarande känns lite trevande på prov trots ganska många månader sedan jag började-så om någon hittat har jag ingen aning om, men kul isåfall)

/Emma