God mat och sol i Malaga, vacker snö i Skåne samt ett litet nytt manus

19.01.2016 10:25

Efter en härlig julovsledighet med avkoppling i Kivik och därefter fortsatt avkoppling i Malaga och på spahotell i Cádiz är nu vardagen tillbaka med fullt ös.Det är verkligen betydelsefullt att då och då få de här avbrotten från vardagen tillsammans i familjen, då man umgås utan en massa tider att passa, får ny inspiration och energi samt inte minst möjlighet att sova ut.

Vi hade det riktigt härligt och badade till och med i havet (inte jag dock, men alla andra i familjen). Maten är ljuvlig i Malaga. Jag äter aldrig så gott någonstans som där. Fisk och skaldjur, frukt och grönsaker-allt är pinfärskt och perfekt tillagat. Nu är vi tillbaka i kalla vinten hemma i Sverige med vardagsmat och tider att passa. Men jag jag gillar att det är snö iallafall. Allt blir så rent och dovt, så stillsamt och vackert. Och ljusare.

Jag har precis i dagarna skrivit klart ett manus som jag började på strax innan ledigheten.Det är en kortare kapitelbok för barn inom ett ämne som det i princip inte finns något skrivet om, märkligt nog. Så jag hoppas att det blir uppskattat och välkommet hos förlaget dit jag tänkte skicka - för jag tror absolut det behövs på marknaden./Emma