Boktrailer,artikel och ögonproblem

01.06.2015 13:53

I fredags var det äntligen dags att spela in ljudet till boktrailern. Jag och regissören, Emilio Schargorodsky, har haft lite svårt att hitta en tid som passat alla och även att hitta rätt utrustning. Nu var allt bokat och klart och Emilio hade ordnat med en ljudkille, Kristofer Lidberg, och en annan kille vars röst vi skulle använda. Men efter att på förmiddagen ha hängt på sjukhuset med dottern som blivit akut sjuk i ögat blev allt försenat och doktorn hade glömt skriva ut den viktiga medicinen hon skulle ha så jag fick flänga fram och tillbaka till olika apotek samtidigt som jag försökte nå rätt personer. Till slut kom vi iallafall igång med inspelningen. Jag, med andan i halsen skulle låta lugn och nästan viskandes när jag läste, tyckte Emilio. Det var lättare sagt än gjort efter allt flängande, dessutom är jag ingen skådespelare:). Men Emilio är en duktig regissör och efter ett tag kom jag in i stämningen och alla blev nöjda med resultatet. Tja, jag tycker alltid att jag låter helknasig när jag hör mig själv, men de andra var nöjda och det är ju huvudsaken.Nu återstår att se hur det blir när allt sätts ihop med bilderna med.Spännande!

Mitt reportage om Johan Christensson, mannen som vandrade hela vägen mellan Malaga och Fjelie, publicerades igår på Tidningen Kulturen. Reportaget fick mycket fin feedback av folk som läst så det var glädjande. Det är ju en fantastisk resa han gjorde så jag hoppas att många läser och

inspireras av den./Emma